Erről szól a minőségi, szakértő kontent, amit neked írtam a hírlevelezésről:
Úgy lesz hatékony a hírlevelezésed, ha jó ügynökséget választasz hozzá. Garantáltan.
2024-ben már mindenki ért a hírlevelezéshez. Pont úgy, ahogy 15 éve a social médiához (öregszünk hé!), ahogy 5 éve a Tiktokhoz, ahogy 30 éve a GMK alapításhoz, és az Aranycsapat óta a szövetségi kapitánysághoz. Mihez kellene értenie egy hírlevél ügynökségnek?
Sok olyan marketing ügynökséget látok, akik SEO és PPC mellett bevállalnak tartalomgyártást és hírlevelezést is. Igaz, szerencsére azok is egyre többen vannak, akik kiadják alvállalkozónak ezt a feladatot. Aki tegnap Facebook posztot és “blogcikket” írt, ma már hírlevélisten, ahogy az is, aki két parancsnál többet adott a free plan csetdzsínek.
Mielőtt megbízol egy külsős céget a hírlevelezésedre, a következő kérdéseket tedd fel nekik.
- Milyen automata folyamatokat terveznek megvalósítani?
- Melyik hírlevelezőt használják majd, és miért?
- Ki írja majd a leveleket (mennyi idős, mit végzett)?
- Honnan szerzik meg a termékedhez/szolgáltatásodhoz szükséges tudást?
- Az AI-t mennyire használják a munkájuk során?
- Jutalékra is elvégeznék-e ugyanezt a munkát?
- Mennyi pénzért írnak egy hírlevelet?
- Mitől lesz jobb az ő hírlevelük, mint bárki másé?
- Ismerik-e a ponzi sémát és a fermi paradoxont, hallottak-e már a Dmark rekordról?
- Hol kezdődik és meddig tart a szolgáltatásuk?
- Milyen garanciát vállalnak a munkájukra?
Az automata folyamatok
Ha erre a kérdésre hümmögés és lufiborotválás a válasz, nyugodtan köszönd meg a beszélgetést. Van néhány olyan alapvető automatizmus ami nélkül nekiállni sem érdemes egy fióknak. Függetlenül attól, hogy kereskedelemről, szolgáltatásról vagy adósságbehajtásról van-e szó. Ezek közül az automatizmusok közül jó néhányat felsorolunk mi is az ide vonatkozó oldalunkon.
Melyik hírlevelező és miért?
Ha erre elsőre kész válaszuk van, az nem feltétlenül jó jel. Ugyanis sok tényezőtől függ, hogy az adott ügyfélnek éppen melyik a legjobb levelező program. Ez lehet magyar, külföldi, rendelkezhet egy bizonyos témában kiemelkedő tudással, ha épp erre van szükség. De ha készségszinten tudnak kezelni legalább 3-4 hazai és külföldi piacvezetőt, az már menő.
Ki írja a leveleket?
Nem szeretnék beleszaladni az ageizmus randa témakörébe (és felteszem nem is csak ettől függ a dolog, ), de bizonyos világlátás, élettapasztalat, olvasottság stb hiányában képtelenség olyan hírlevelet írni, ami valóban figyelemfelkeltő, megszólítja a közönséget és elad. Sajnálom, ez van. Bocs, de az a helyzet, hogy a jó hírlevél inkább művészet, mint esztergálás.
Nem szeretném túlmisztifikálni sem a dolgot, de a célközönség megértése is gyakran problémát tud okozni az ilyen helyeken. Akkor meg megette a fene az egészet. Nem fog tudni érzelmileg kapcsolódni a közönséghez a kiküldött levél.
Ha a 40-50-es korosztálynak írsz, a Cimbora, a Varjúdombi mesék, a Pom-Pom, a Süsü, Erzsike, köszönjük Emese, a kivehető ajtós NDK turmixgép ismerős lesz nekik, nem pedig valami TikTok meme jut eszükbe róluk. Ha az idősebeknek, ott megint mások a hívószavak. Ha a fiataloknak, ott meg főleg.
Honnan szerzik meg a termékedhez szükséges tudást?
A “hát majd elolvasunk pár cikket a témában”, az rossz válasz. A legtöbb cikk kiindulópontja egy-egy felületesen megírt “cikk”, és azt veszi át mindenki. Én ragaszkodom hozzá, hogy nálunk ÚJ ANYAGOK szülessenek.
Pár cikkből nem lehet megtanulni a betonozás alapjait, ha valaki nem fogott a kezében metszőollót, gőze sem lesz róla, melyik a jó és mitől. Ha nem pucolt még autót elképzelése sem lesz róla, hogy melyik szer lesz a jobb az adott feladatra. Ha nem fúrt még, gőze sem lesz a gyorstokmány előnyeiről. A katalógust meg tudja ismételni, ha okos, még angolul is utánamegy, de a lényeg fog belőle hiányozni. A lélek, az egy húron pendülés, az összekacsintás a címzettel.
Ebbe sajnos bele kell tenni a munkát, el kell végezni a házi feladatot: párhuzamokat, összefüggéseket meglátni, és ami a legnehezebb, azt meglátni, ami nincs.
Az AI-t mennyire használják a munkájuk során?
A megkérdezem a csetdzsít, meg a guglit az édes kevés. Ugyanis a célközönséged ennél jóval többet fog tudni akár a büfés műanyag pohárról, akár az autóillatosítóról, a motorolajról, a babaruháról, vagy a konfekcióruhákról. Ez van. És ha nem tudsz nekik újat és érdekeset mondani mi fog történni?
Először nem vásárolnak. Aztán. Leiratkoznak.
Ennél csak egy dolog van lejjebb, a konzerv levelek használata, minden cég számára. Amikor egy random kedden húsz cégtől kapom meg a ma reggel rólad beszéltünk az irodában, vagy az ezeket a termékeket nézték a legtöbben tárgyú leveleket, egyszerűen elszomorodom, hogy tényleg van, aki ezért pénzt fizet.
Jutalékra elvégeznék-e a munkát?
Ha nem, az egyértelmű, hogy nem vállalnak garanciát a munkájukra. Ha igen, és kialakul egy értelmes beszélgetés, az jobb jel, mert legalább a szándék megvan, látszanak a dollárjelek a szemekben, mint Dagobert bácsinak. De ha túl könnyelműek, az megint nem jó jel, hiszen erre a kérdésre nem lehet válaszolni további infó nélkül: feliratkozó bázis, adatbázis minősége, webes forgalom, üzleti forgalom, visszatérő vásárlók aránya, általános haszonkulcs, célközönség és sorolhatnám.
Mennyi pénzért írnak egy hírlevelet?
Erre sincs jó válasz, de ha az előbbieket elolvastad, akkor sejted, hogy egy friss üzleti kapcsolatban a hírlevelek darabja is több órás kutatómunka után íródhat meg. Ha ezt nem fizettetik meg veled, ott valami bűzlik. Valami hiányozni fog a termelési folyamatból. a végén ki fog szívni? Te.
Mitől lesz jobb az ő hírlevelük, mint bárki másé?
Ez a személyes kedvencem. Ilyenkor jönnek a megnyitási arányok, a CTOR, ami átvágós, mert click-to-open rate nevű mérőszám, csak a megnyitók közüli átkattintókat számolja. És aztán nem lesz szó arról, hogy oké, de mennyi pénzt hozott a levél?
Olyan is van, hogy ők 2000 karakteres leveleket írnak, amiben van 5 gyakorlatilag, 6 mindazonáltal, 9 minekutána. Értelmetlen szószaporításért fizetsz, mert egy ilyen szöveget meg lehet húzni 500-700 karakterre. Szóval karakterre semmiképp se fizess.
Nagyjából azzal számolj, hogy a feladó és a tárgy (és a tisztességesen megcsinált technikai háttér) felelős a megnyitásért. 20% alatt kuka. 20-30 között oké. Nekem fut olyan automata sorozatom, ahol 100% a megnyitás. Magyarul MINDENKI megnyitja, aki megkapja. Nem megy ki sok belőle, évi párszáz db ügyfelenként.
Ha a címzett megnyitotta, a következő lépés az átkattintás. Itt történik a csoda. A tesztelés, az átírás, a még egy érv, még egy kifogás, átfogalmazás témakörében.
Ha a végeredmény az, hogy levelenként legalább 500-1000 forintot ér egy feliratkozó, az már elég jó. Magyarul, ha 10000 bázisra kiküldött levél 500 000 – 1M közötti forgalmat hoz, az jó. Itt viszont sok múlik magán az ajánlaton. Ha ebből nem akar a célközönség szemével a lehető legtöbbet kicsikarni, az BLÖÖÖÖEEEEEE :-(((((
Ismerik-e a ponzi sémát és a fermi paradoxont, hallottak-e már a Dmark rekordról?
Ez beugratós. A ponzi séma a piramisjátékok leírása. A fermi paradoxon a hol van mindenki? azaz miért nem találkozunk a földönkívüli élettel, ha az univerzum számai alapján tízezres nagyságrendű szén alapú életre alkalmas bolygó létezik a megfelelő zónában a csillagjához képest. A Dmarc rekord egy elég fontos beállítása a levelezésnek. Enélkül ugyanis nem fog működni.
Hol kezdődik és meddig tart a szolgáltatásuk?
Na ez tényleg izgi. Már az előbb feszegettem, hogy a hírlevél készítés termelési lánca meglehetősen sok lépésből és ellenőrzési pontból áll. Ha kész az elfogadott szöveg (tehát már breefeltünk, célcsoportot egyeztettünk, hangnemet beszéltünk meg, megvan az ajánlat, technikailag minden működik), a feladat legalább harmada még hátra van.
Ez az ún összekattogtatás néven fut marketing közbeszédben, de semmivel sem fontosabb, mint amikor egy ház építésénél, csak felpakolgatják a téglát, meg összekalapálják a tetőt. Ugye te is érzed, hogy ez a munka nem ott ér véget, amikor megkapod a szöveget, hanem ott, amikor kiment a levél, és megjött róla kiértékelt jelentés. Ha ez nincs, akkor a kútba üvöltözünk, esetleg éjjel akarunk napozni. Értelmetlen és haszontalan.
Milyen garanciát vállalnak?
Ez megint csak kulcskérdés. Mi történik, ha nem sikerült egy kampány? Vállvonogatás van, vagy elemzés, javítás, tesztelés, új próba? Sötétben tapogatóznak, vagy tudják, hová kell nyúlni?
De ha mindezektől szeretnéd megkímélni magad, foglalj egy időpontot hozzánk, és tedd fel ezeket a kérdéseket nekünk.
Három dolgot kell tudnod az időpontfoglalásról.
- 100% pénzvisszafizetési garancia van. Ha azt mondod a konzi után, hogy hülyeségeket beszéltem végig, vagy bármi nem tetszett, azonnal visszaadom a pénzed.
- Ha nem mondasz ilyet, és együtt dolgozunk, az első számlából automatikusan levonom a konzultáció díját.
- Mindenképp milliós értékkel a fejedben távozol, akkor is, ha nem dolgozunk együtt.