Erről szól a minőségi, szakértő kontent, amit neked írtam a hírlevelezésről:
Üzleti haszon az e-mail marketing segítségével – boncolgassuk
Gondolkodtál már azon, hogy miért fizetsz időről időre ugyanazon vásárlókért? Fontolva haladó cégvezetőként vagy marketingesként biztosan elosztottad már a marketingre költött pénzt a vásárlások darabszámával. És kijött egy szám. Ha a vásárlók darabszámával osztod, még kevésbe attraktív az összeg.
Mit szólnál hozzá, ha azt mondanám, hogy a vásárlószerzési költségedet egy év alatt jelentősen lecsökkentem?
Azaz: ugyanannyi marketingköltségből több vásárlód lesz, vagy ugyanennyi vásárlód lesz sokkal kevesebb költségből.
A megoldást is elmondom: a visszatérő vásárlók direkt megszólítása és az újak edukálása. Ugye milyen roppant egyszerű, mégis alig használják a cégek. Pedig…
Mérheted a számokat, azonnali visszajelzést ad
A cégvezetőként vagy marketingesként, alapvető igényed, hogy az eredmények mérhetők és követhetők legyenek. Az email marketing erre tökéletes, mert lehetőséget ad az eredmények nyomon követésére, például a megnyitási arányok, átkattintási arányok és konverziók elemzésével. Így aztán már ebédkor látod a reggel kiküldött a kampány hatékonyságát. Így már aznap megbeszélhetjük a finomhangolást. Nem beszélve a remek AB tesztelési lehetőségekről. Ebben is jobb a PPC-nél: ott mire egy dinamikus hirdetés működni kezd, hetek telnek el, nem ritkán egy hónap is.
Személyre szabás és célzott kommunikáció
Az email marketing – egyesek szerint lehetővé, szerintem viszont – kötelezővé teszi a személyre szabott üzenetek és ajánlatok küldését, ami erősítheti az ügyfélkapcsolatot és növelheti a céged versenyképességét. Hogyan? Hát tudjuk, hogy mit tett tavaly nyáron. Ebből nagyon sok dolog kiderül, és máris a kezedben a lehetőség, hogy minden vásárlód számára személyre szabott, de automatikus üzenetekkel dolgozz. Eredmény? Lojális vásárlók, akik érzik a törődést.
Költséghatékonyság
Az email marketing általában költséghatékonyabb más hagyományos marketingeszközökhöz képest, mint a nyomtatott reklámok, televíziós-rádiós hirdetések, de ha a monitorba nézünk, nyugodtan ide sorolhatjuk a bannereket, a social media-t, a PR cikkeket és a PPC-t. Ugyanis az üzenet eljuttatásának személyenkénti költsége az email-marketing esetében a nullához konvergál. Nem nulla persze, mert a levelező szoftver is pénzbe kerül, meg a levél előállítása is, meg én is, de összehasonlíthatatlanul jobb a megtérülése más típusú on- vagy offline hirdetési eszközöknél.
Ha nem hiszed, járj utána:
Automatizáció és hatékonyság
Egy folyamatot egyszer elindítunk, majd optimalizálunk rajta, ha szükséges. Innentől viszont a cég néma értékesítőjeként teszi a dolgát. Nyugodtan tekerj vissza a lap tetejére és nézd meg, hogy az automata emailjeink hány forint bevételt hoztak az egyik ügyfelünknek utolsó 30 napban.
Ha neked is szükséged van erre a bevételre, kérj egy időpontot.