Erről szól a minőségi, szakértő kontent, amit neked írtam a hírlevelezésről:
Így készíts hírlevelet, ha teljesen kezdő vagy. Akár a legelső hírleveled elkészítésében is segítünk.
Ha azon gondolkodsz, hogy hírlevelet kellene küldeni, de évek óta csak halogatod, mert amúgy sincs mit mondani, ez a te posztod! Anélkül fogsz egy óra múlva hírlevelet küldeni, hogy bármilyen kellemetlen érzésed volna közben. Egyszerűen csak átcsusszansz a problémából a megoldásba.
Hírlevél ötletek
Ha eddig semmit sem küldtél, semmiképp se a bemutatkozással kezdj. Ez ugyanis senkit sem érdekel. Arra fókuszálj, milyen problémát oldasz meg az olvasódnak, vagy milyen vágyát elégíted ki. Kifogyott a tonere, és nálad 24 órán belül MINDEN gépbe az EGÉSZ országban odaér toner. Vagy kellene vennie valami karácsonyra, de nincs ötlete. Mivel a feliratkozód, valószínűleg érdekelni fogja amit küldesz.
Most gondold végig magadnak ezt, és írd le az egy percen belül legjobbnak tűnő ötletet.
Ezzel a témád meg is van.
Hogyan készül jó hírlevél tárgy?
Először is tisztázzuk: a tárgy két részből áll. Az egyiket hívjuk tárgynak, a másik preheader néven fut, és a levél tartalmi részéhez soroltatik, de megjelenésileg ez a “hajtás feletti rész”. Éppen ott lesz, ahol a feladó és a tárgy. Ezért nagyon fontos. A tárgyat és a preheadert egyben kezeld.
Maradva az előző példánál:
Szerezd be most negyed áron a tonered, hogy ne az ünnepek között kelljen drágán.
Preheader:
Így sok időt és még több pénzt takarítasz meg, egy kis előrelátással. De mi ezért vagyunk, hogy szóljunk.
Ebben a két sorban a lényeget át is adtad, az fog kattintani, akinek van lézer nyomtatója, és a rendelkezésre álló 0.3 mp alatt átfutott az agyán, hogy hány éve vett tonert bele, és tényleg kelleni fog-e. Mintha már csíkozott volna.
Utána már csak megerősítjük a saját jófejségünkben, és megdicsérjük, mert okos és előrelátó, hog tőled vásárol x-ért, nem pedig a bármelyik multinál 4x-ért.
A levél lényegében meg is írta magát. Innentől nincs más dolgod, mint leírni neki a saját szavaiddal, amit a tárgyban és a preheaderben ígértél. Kár túlgondolni, három mondat tökéletesen elég. Tegyünk egy próbát:
Szia,
régen beszéltünk, és azért írok, hogy eszedbe juttassam: az év végén sok a cégekben a nyomtatnivaló, és ha közben fogy ki a nyomtatód, az igen bosszantó. Főleg, hogy szinte mindenki zárva lesz, aki viszont nyitva van, ott négyszeres áron tudod megvásárolni, ha egyáltalán ki tud szolgálni raktárról.
A megoldást ide teszem az orrod elé: legutóbb ilyen nyomtató tonert vásároltál, ha még ugyanazzal nyomtatsz, (ezen a linken) már rendelheted is ugyanazt, ha azóta cseréltél, itt találod a típus szerinti keresőnket (link).
Példa hírlevél a Hírlevelestől
Ez pont 3 mondat. Nem is kell több.
A hírlevél felokosítása
Itt a fenti példában láthattad, hogy hivatkozok rá, mit vásárolt előzőleg, ha vásárolt. Ezt már szinte bármelyik webáruház, bármelyik levelezővel kombinálva tud(hat)ja, informatikai tudás nélkül. Ha szeretnél okos hírlevelet küldeni, keress bátran, megnézzük, nálad ezt hogy lehet megoldani.
Hírlevél készítés: hogyan nézzen ki a hírlevél?
Vannak a színes-szagos pártiak, és vannak az Arial 14-es rajongók. Én nem irtózom a gondolattól, hogy nézzen ki valahogy és ne egy readmefirst.txt kinézetű levelet küldjünk. A kaizennek és a jinbaittainak megvan a maga helye, de az én véleményem az, hogy egyáltalán nem baj, ha van például egy fejléc abban a levélben, benne a fontosabb, témába vágó menüpontjaiddal, meg egy lábléc, hogy ki is vagy te valójában.
Olyan állandó elemeket is szoktam javasolni, mint a vásárlói véleményekre mutató link, illetve ha van ingyenes szállítási díjhatár, azt se hallgatnám agyon.
De az a legjobb az egészben, hogy nem hit kérdése.
AB-teszt – innentől már a haladó szint
Nem kell nekünk itt a székben ülve eldönteni, hogy melyik a jobb. Egyszerűen küldd ki a feliratkozók felének a színes szagosat, a másik felének a másikat, és meglátod. Legközelebb tudni fogod, melyik a nyerőbb.
Ismétlő oltás – hírlevél újraküldése szabad-tilos?
Én pár nap után a nem megnyitóknak szoktam küldeni tök ugyanazt, némi kis minimális sürgető felhanggal:
Még két napig merjük ígérni, hogy odaér a NAAAAGY LEÁLLÁS előtt.
Magamon is azt vettem észre, hogy néha baromira örülök, hogy szólnak újra, mert elfelejtettem volna.
Aki megnyitotta, de nem kattintott, annak változtatnék a tartalmon, és az USP-kre mennék rá, esetleg megkérdezném, hogy van-é egyáltalán relevanciája a levélnek számára?
Aki pedig megnyitotta és kattintott is, neki csak el kell adni. Itt szintén a bizalom erősítés, és az egyediség, amit érdemes lehet hangsúlyozni.
Mi számít jó hírlevél megnyitásnak?
Az attól függ. Egy tranzakciós levelet kb 100% megnyit, mert érdekli, mi történik a rendelésével. A nagyon jól célzott levelek, mint a kosárelhagyó is ritkán megy 60% alá. Egy sima levél 15-45 között “szokott lenni”. Ha ez alatt van, valami el van szúrva, technikai szempontból át kell nézni, hol törik el a folyamat. Ebben is számíthatsz ránk.
Az örök kérdés: kupon vagy kedvezmény a hírlevélben?
Ebben a témában azokkal értek egyet, akik a kuponozást-kedvezményezést erodálásnak érzik. Erodálja a márkát, a terméket. Kicsit olyan, mintha nem bíznál magadban és az üzletedben, és az életed múlna ezen az egy vásárláson. Lehet, hogy múlik is, de ezt akkor sem érdemes a vásárló orrára kötni. Menjen máshová alkudozni, és másnak az árréséből kuponozzon, ne azokéból, akik engem olvasnak. 🙂
Az elhagyott kosárnál szoktam meginogni egy kicsit. Ott se nagyon. Ingyenes szállításos kategóriába eső rendelésnél a következő vásárlásban felhasználható kupon ígérete aranyos, sokat nem kockáztatsz vele, max újra vásárol. Ha meg nem, ezt a vásárlást legalább befejezi.
Akciózni, kuponozni, csak projekt szinten érdemes: ki, meddig, mire, mekkora kedvezményt kap. Erre tökéletesek az ingyenes szállításos hétvégék.
Ingyenes hírlevél küldő rendszer kiválasztása
A hírlevél szerkesztő elég fontos összetevője a hírlevél készítési folyamatnak. A rövid válaszom a MailerLite.
Ennél hosszabban is kifejtem ebben a posztban, mi alapján érdemes választani.
Remélem, mire idáig eljutottál, mert a kiküldött leveled statja is mutat valamit. Írd meg, mit.
Küldd át a feliratkozási oldalad is, hagy nézzem, miket küldesz.