Erről szól a minőségi, szakértő kontent, amit neked írtam a hírlevelezésről:
Visszakérdezek:
Melyik a legjobb autó? Kinek mi. Aki sokat pakol, annak egy kombi. Aki rengeteget, annak egy furgon. Sok a gyerek? Kisbusz! Közelre városba? Benzines. Napelem is van otthon? Villanyos!
Ugyanennyire van válasz arra a kérdésre is, hogy melyik a legjobb levelező rendszer.
Én abban tudok segíteni neked, hogy megbeszéljük, neked pontosan mire van szükséged, és az általam ismert, kipróbált, javasolt rendszerek közül ajánlok egyet.
Most jön az, hogy azt se tudod, mire van szükséged?
Én a házfelújításnál és a könyvelőnél érzem úgy magam, mint te most. Nekem akkor nincs dunsztom se, hogy mire van szükségem, és egy mostani döntésem a későbbiekben milyen kihatással lesz más fronton, akár negatív, akár pozitív módon.
Éppen ezért, mielőtt nekiállsz hírlevél küldő rendszert keresgélni,
és ötletszerűen regisztrálni bárhová, a következő kérdéseket válaszold meg magadnak.
Hány feliratkozóm van most?
Ezek közül mennyi double optin?
Az üzletem jellegéből fakadóan milyen növekedési ütemre lehet számítani?
Mondjuk optimistán minden harmadik ügyfélkontaktot tekints potenciális feliratkozónak.
A termékem vagy a szolgáltatásom vagy ezek értékesítési folyamatának valamely lépése működik-e online?
Időpont egyeztetés szükséges?
Az értékesítési folyamatban szükség van edukációra?
Szükségem lehet-e a jövőben adatbekérésre?
Számít-e, hogy egy adott felhasználó mit csinált eddig nálam?
CRM funkciók szükségesek?
Ügyfél életút követés szükséges?
Automata leveleket szeretnék küldeni?
Relatív és abszolút időzítés is fog kelleni? (IGEN!!)
Szükségem van jó szegmentálhatóságra?
Szeretném integrálni a termékemet a levelekbe?
Milyen más rendszert használok? (Webáruház, CRM, stb)
Miért pont ezeket a kérdéseket kell átgondolni?
Azért. mert a hírlevél rendszerek is más és más célcsoportoknak készülnek. Az egyik ebben jobb, a másik abban, pont annyival, ami számunkra eldönti, melyik a jó választás.
Néhány példa a hírlevélküldő szoftverek funkcióiról
Ha például százezres nagyságrendű feliratkozóra számítasz, akiknek havonta egy-két levelet küldesz, olyan rendszerre van szükséged, ahol a kiküldött levelek száma alapján áraznak.
Ha párszáz vagy párezer hírlevél feliratkozód van, akiknek hetente egy vagy több levelet küldesz, olyan rendszert kell választanod, ami feliratkozó számtól függően számláz. Ugyanannyi feliratkozó és levél kiküldése esetén akár ötszörös különbségek is lehetnek.
Az ingyenes időszak a hírlevélküldők esetében elengedhetetlen, hiszen honnan tudnád, melyik a jó neked, ha nem próbáltad (TŐLEM!)? Igen ám, de neked nem az a dolgod, hogy 6-8 hírlevélküldőbe regisztrálgass, és küldözgess vele, hanem az, hogy az üzleteddel foglalkozz.
Egy-egy funkciót gyakran fizetős csomagban lehet csak elérni, ezért ki sem tudod próbálni anélkül, hogy elköteleződnél. Pech, főleg, ha az derül ki a végén, hogy pont nem így kellene, hanem kicsit máshogy.
A fenti példázat lényege, amit látnod kell, hogy óriási erőbefektetés a végére járni a megfelelő hírlevélküldő kiválasztásánk, ha magad szeretnéd csinálni. Főleg, hogy egy év alatt felfordulhat a piac, bármilyen üzleti vagy törvényi változás miatt, ahogy egy 2022 tavaszán történt a levelek kézbesíthetőségének szigorítása kapcsán.