Erről szól a minőségi, szakértő kontent, amit neked írtam a hírlevelezésről:
Van néhány ügyfelem, akinél nagyon is időszerű a kérdés, hogy miként lehet offline feliratkoztatni a hírlevélre? Ezért körüljártam egy kicsit, kutatás is volt, meg saját tapasztalat is. Hogyan oldható meg Offline a hírlevél feliratkozók növelése?
Először is azt nézzük meg, hogy mikor van erre szükség.
Néhány konkrét eset, amikor jó lehet QR kódot használni a hírlevél feliratkozására:
- Boltokban és üzletekben: Az üzletekben és boltokban kihelyezett QR kódok lehetővé teszik a vásárlók számára, hogy a vásárlás vagy a fizetés közben feliratkozzanak a hírlevélre. Az üzleteknek csak ki kell helyezniük a QR kódot a pultjukon, a plakátjukon vagy a termék címkéjén, és az ügyfelek már azonnal be tudják olvasni őket. Természetesen az se árt, ha szóban vagy tettekkel motiváljuk őket.
Például:
– azonnali jóváírást adunk
– ajándékot kap
– átkerül egy másik vásárló csoportba
– olcsóbban vásárolhat
– előleg nélkül foglalhat
– először értesül valamiről, stb.
Nem elhanyagolható tényező, hogy a munkatárs, aki a vásárlóval szemben áll a pultban, legyen érdekeltté téve abban, hogy ő gyűjtse a legtöbb feliratkozót. Mielőtt a szívedhez kapsz, nyugodtan számold ki, hogy mennyit fizetsz ma egy feliratkozóért, ha van ilyen kampányod egyáltalán.
Ha ezt a pénzt nem a hirdetésért fizeted ki, hanem a kollégádnak, mindenki jobban jár. A példa kedvéért legyen egy feliratkozó 200-300 Ft között. Ha napi 10 ügyfelet felirat, termelt neked 3000 Ft értéket. Az 20 munkanappal 60 ezer Ft. - Rendezvényeken: A rendezvényeken (pl. koncertek, konferenciák, sportesemények) kihelyezett QR kódok segíthetnek a látogatóknak, hogy könnyedén feliratkozzanak a rendezvény szervezőjének hírlevelére. A rendezvények szervezőinek csak el kell helyezniük a QR kódot az esemény plakátján, vagy kioszkokon, és az érdeklődők már be tudják olvasni őket.
Ez is teljesen élő példa, 20-30 fős rendezvényeket szervez az ügyfél, és nagyon drága elérni a potenciális látogatókat, mert a hirdetés is sokba kerül, és a rendezvény jellege miatt is rendkívül szerteágazó társadalmi csoportokból kerülnek ki. Erre az a megoldás született, hogy egy QR kódot tesznek a megállító táblára, azzal a szöveggel, hogy 1000 Forinttal kevesebbe kerül a következő esemény, ha hírlevélből iratkozol fel. Szerinted mennyi volt a konverzió? 100%. És csak az egy főre eső hirdetési költség felét engedte el a következő eseményre. - Éttermekben: Az éttermekben elhelyezett QR kódokkal vendégek, hogy könnyen törzsvendéggé avanzsálhatnak. Az éttermeknek csak ki kell helyezniük a QR kódot a menüben, a pulton, vagy az asztalokon, és az érdeklődők már be tudják olvasni őket. Előnyök?
– foglalhat asztalt, nem jön hiába
– te készülhetsz személyzettel
– happy houres
– kommunikálhatsz neki mindent, például szólhatsz, hogy hozzád szervezze a szülinapi bulit
– speciális ajánlatot is tehetsz a kódra, nem kell feltétlenül feliratkozásnak lennie.
A feladat ugyanaz, mint az előbb: a felszolgálót érdemes érdekeltté tenni. - Szórólapokon és kiadványokban: A szórólapokon, kiadványokon, és más nyomtatott anyagokon elhelyezett QR kódok lehetővé teszik a potenciális ügyfelek számára, hogy azonnal feliratkozzanak a hírlevélre. A nyomtatott anyagokban elhelyezett QR kódok különösen hatékonyak lehetnek, mivel a potenciális ügyfeleknek nincs más dolguk, mint a QR kódot beolvasniuk, és máris eljutnak az feliratkozó űrlaphoz. Ebből sokat olcsón lehet gyártani, és minden kiküldött csomagba, odaadott szatyorba érdemes belecsúsztatni.
- Vásárokon. A vásár egy pörgős műfal, a leggyérebb helyen is több tucatnyi vásárlókontakt történik. Egy mondatot érdemes elmondani mindenkinek: itt egy QR kód, olvasd be, és iratkozz fel, hogy ne csak akkor szolgálhassalak ki, ha itt vagyok, hanem akkor is, amikor nem. Vagy valami hasonlót.
Miért pont a QR kód?
A QR kódtól évekig felállt a hátamon a szőr. Technológiai zsákutcának tartottam, mint annak idején a WAP-ot, meg a modemet. Ez még akkor volt, amikor nem volt alapértelmezés, hogy minden 4-99 éves embernek ott a kezében a kamerás okostelefon. Így, hogy ez nem jelent többé akadályt, és hozzáfejlődött a világ a reszponzív, mobile first személetű weboldalakkal és szabványokkal, már megszerettem.
Íme, az érveim:
- Gyorsabb és kényelmesebb: A QR kódok lehetővé teszik, hogy gyorsan és egyszerűen iratkozzanak fel a hírlevélre, anélkül hogy hosszú URL-eket kellene begépelni. Egyszerűen csak be kell olvasniuk a QR kódot egy okostelefonnal vagy egy másik mobil eszközzel, és máris eljutnak az előfizetői űrlaphoz. KÉSZ.
- Nyomtatható és könnyen hozzáférhető: A QR kódok könnyen nyomtathatók bármilyen promóciós anyagban, például szórólapokban, plakátokon, kiadványokban vagy termékcímkéken. Az előfizetőknek csak be kell olvasniuk a kódot, és máris eljutnak az űrlaphoz. Ez különösen akkor hasznos, ha az emberek nem akarnak papírtárát hordozni magukkal, de szeretnék megtartani a hírlevelet. És mennyivel olcsóbb egy QR kódos megállító táblát nyomtatni, valami szép Canva grafikával, mint vastag papíros, mind a két oldalon négyszínnyomott szórólapot, aminek a 96%-a a kukában köt ki, a maradék 4 pedig gyújtós lesz a kandallóban. Amúgy nem is ég jól.
- Magasabb konverziós arány: Az emberek általában több időt töltenek a telefonjuk nyomkodásával, mint bármivel. így a QR kód egyszerűen kézenfekvő, emiattt jól konvertál.
- Nyomon követhető: A QR kódok lehetővé teszik az előfizetők követését, így az ügyfelek könnyen mérhetik, hogy mennyire hatékony az adott QR kód a hírlevél előfizetői bázisának növelésében. Így válik lehetővé, hogy a dolgozók, a rendevények, a napszakok vagy bármi között vizsgáljunk összefüggéseket, hiszen látjuk, hogy melyik teljesített jobban és melyik nem.
- Egységesített adatgyűjtés: A QR kódok beolvasásával lehetővé válik az adatgyűjtés egységesítése, így az előfizetők személyes adatait könnyebb kezelni és biztonságosabbá tenni. Ami nem mindegy, amikor szeretnénk kiszűrni mondjuk a hölgyeket egy speciális ajánlat miatt, vagy azokat, akik a bátonyterenyei rendezvényen iratkoztak fel. Nekik lehet szólni, hogy helló, két hét múlva jövünk újra, készítsétek a pénztárcát.
Hogyan működik a QR kód?
Rém egyszerűen: ebbe a kockás, négyet alakú micsodába egy URL-t rejt el nekünk a QR kód készítő szoftver. Ma már szuper divatos QR kódokat lehet készíteni, közepén a céges logónkkal, lehet színes, vagy bármilyen. Azért az ésszerűség keretein belül érdemes maradni, mert minél csicsásabb, annál nehezebb beolvasniuk a telefonoknak.
És így, hogy linkkel működik, már pöröghet is az agyad, hogy UTM kódot tehetsz bele, amin keresztül akár az Analiticsben is követheted a QR kódjaid sorsát.
Remélem segítettem, főleg, ha adok még egy tippet.
Miért pont a QR kód?
A QR kódtól évekig felállt a hátamon a szőr. Technológiai zsákutcának tartottam, mint annak idején a WAP-ot, meg a modemet. Ez még akkor volt, amikor nem volt alapértelmezés, hogy minden 4-99 éves embernek ott a kezében a kamerás okostelefon. Így, hogy ez nem jelent többé akadályt, és hozzáfejlődött a világ a reszponzív, mobile first személetű weboldalakkal és szabványokkal, már megszerettem.
Íme, az érveim:
- Gyorsabb és kényelmesebb: A QR kódok lehetővé teszik, hogy gyorsan és egyszerűen iratkozzanak fel a hírlevélre, anélkül hogy hosszú URL-eket kellene begépelni. Egyszerűen csak be kell olvasniuk a QR kódot egy okostelefonnal vagy egy másik mobil eszközzel, és máris eljutnak az előfizetői űrlaphoz. KÉSZ.
- Nyomtatható és könnyen hozzáférhető: A QR kódok könnyen nyomtathatók bármilyen promóciós anyagban, például szórólapokban, plakátokon, kiadványokban vagy termékcímkéken. Az előfizetőknek csak be kell olvasniuk a kódot, és máris eljutnak az űrlaphoz. Ez különösen akkor hasznos, ha az emberek nem akarnak papírtárát hordozni magukkal, de szeretnék megtartani a hírlevelet. És mennyivel olcsóbb egy QR kódos megállító táblát nyomtatni, valami szép Canva grafikával, mint vastag papíros, mind a két oldalon négyszínnyomott szórólapot, aminek a 96%-a a kukában köt ki, a maradék 4 pedig gyújtós lesz a kandallóban. Amúgy nem is ég jól.
- Magasabb konverziós arány: Az emberek általában több időt töltenek a telefonjuk nyomkodásával, mint bármivel. így a QR kód egyszerűen kézenfekvő, emiattt jól konvertál.
- Nyomon követhető: A QR kódok lehetővé teszik az előfizetők követését, így az ügyfelek könnyen mérhetik, hogy mennyire hatékony az adott QR kód a hírlevél előfizetői bázisának növelésében. Így válik lehetővé, hogy a dolgozók, a rendevények, a napszakok vagy bármi között vizsgáljunk összefüggéseket, hiszen látjuk, hogy melyik teljesített jobban és melyik nem.
- Egységesített adatgyűjtés: A QR kódok beolvasásával lehetővé válik az adatgyűjtés egységesítése, így az előfizetők személyes adatait könnyebb kezelni és biztonságosabbá tenni. Ami nem mindegy, amikor szeretnénk kiszűrni mondjuk a hölgyeket egy speciális ajánlat miatt, vagy azokat, akik a bátonyterenyei rendezvényen iratkoztak fel. Nekik lehet szólni, hogy helló, két hét múlva jövünk újra, készítsétek a pénztárcát.
Hogyan működik a QR kód?
Rém egyszerűen: ebbe a kockás, négyet alakú micsodába egy URL-t rejt el nekünk a QR kód készítő szoftver. Ma már szuper divatos QR kódokat lehet készíteni, közepén a céges logónkkal, lehet színes, vagy bármilyen. Azért az ésszerűség keretein belül érdemes maradni, mert minél csicsásabb, annál nehezebb beolvasniuk a telefonoknak.
És így, hogy linkkel működik, már pöröghet is az agyad, hogy UTM kódot tehetsz bele, amin keresztül akár az Analiticsben is követheted a QR kódjaid sorsát.
Remélem segítettem, főleg, ha adok még egy tippet.
A QR kódra ráteheted például a google értékelési oldalad linkjét is, és a megfelelő helyen közzétéve egy füst alatt azokat is gyűjtheted.
Hogyan készül a QR kód?
Első lépésben hozd létre azt az oldalt, ahová szeretnéd, hogy mutasson. Ez bármi lehet, de abból indulj ki, hogy mobilon nézik majd, tehát egyből a feliratkozó formra tereld őket, ne pedig a címlapodra.
Ha a formodat MailerLite-ban készítetted, arra az oldalra küldd őket, ahová beágyaztad. Ha rám hallgatsz, eleve egy mobilra optimalizált MailerLite landingoldalba illeszted.
Második lépés: én a https://www.the-qrcode-generator.com/oldalt szoktam használni erre a célra. Egyfelől a statikus QR kód ingyenes, másfelől a csicsa nélküli QR kód szintén ingyenes.
Kb ide fogsz érkezni, ingyenes regisztráció után elkészítheted a kódodat. Ökölszabály, hogy az URL legyen minél rövidebb. És ezt nyugodtan vedd komolyan, ugyanis attól függ majd a kód beolvasásának sikeressége élesben, hogy mennyire bonyolult karaktersorozat kódoltatott belé. Én ilyeneket szoktam készíteni az ügyfeleknek, hogy ml.cegneve.hu. itt az ml egy aldomain, amire kiakasztom azt a landing oldalt, amibe a kódot illesztettem.
Harmadik készíts valami szög egyszerű, de az alapvető céges arculatodat büszkén hordozó designt a Canvában, ami szintén hasznos barátod lesz, ha nem vagy nagyigényű, ingyen, ha igen, pénzért. Ebbe fog majd belekerülni a QR kód, ha elkészül. Íg néz ki a Canva, ha kiválasztod a főoldalon a plakátot, és a keresőbe beírod, hogy QR code. Ki fog dobni úgy 200 db a közreműködők által készített design ötletet, amit azonnal használhatsz is.
Másik járulékos előnye, hiszen a macska nem fog egyszerre künt, s bent egeret, hogy ezen az aloldalon semmi mást nem tudhat csinálni a kedves ügyfél, mint feliratkozni.
Az elkészült Designt nyomtasd ki, akaszd ki, és hajrá, legyen sok feliratkozód!