Erről szól a minőségi, szakértő kontent, amit neked írtam a hírlevelezésről:
Sokan ezt nem értik, ha a hírlevelezésről beszélek. Az önműködő pénztermelő rendszerek.
Mutatok egy képet, amin az egyik általam üzemeltetett fiók elmúlt 30 napjának hírlevélből származó bevételei látszanak.
Ezt szeretném egy kicsit elemezni nektek.
Nézzük az alapadatokat, ezek a nagy számok
Az összes hírlevélből származó bevétel bruttó 3 Millió 233 ezer forint.
Az összes rendelés 138 db, szintén csak a hírlevélből.
Most nézzük az eggyel kisebb számokat
A hullámvonalak felett két oszlopot látunk. A bal oldalon lévő a hírlevél kampányokból érkező bevételt és rendelési darabszámot mutatja, ebben az esetben ez 163 ezer HUF és 5 db rendelés. Ez annyira nem menő, de ha mellé teszem, hogy egyetlen kampány levél sem ment ki ebben az időszakban, máris érdekesebb nem?
A jobb oldali pedig az automatizmusokból érkezőket adja. Ez durván 3 Millió HUF 133 megrendelésből.
Hogy is van ez? Mi a különbség a hírlevél kampány és az automatizmus között?
A kampány akkor megy ki, amikor eszünkbe jut. Amikor mi akarjuk. Ahogy esik, úgy puffan. Vagy adott promó keretet a beszállító, vagy nem. Vagy akcióztunk, vagy nem. Ez a kutya vacsorája, és sokan abban a tévhitben élnek, hogy ez a hírlevelezés. Nos, nem egészen van így.
Sokkal érdekesebb ennél az automatizmus, ami a vásárlók cselekményeihez igazodva megy ki. Ha vett valamit, x idő múlva szólok neki, hogy hékás, tölts utána! Esetleg annyit, hogy nézd, most pont erre volna szükséged, mert ennyi idővel a XY termék megvásárlása után ezt SZOKTÁK vásárolni a többiek.
Felesleges találgatni, hogy működik-e a rendszer, mert ez a kép többet mond ezer szónál. És mindezt 22 ezer forintos, teljesen átlagos kosárértékből hoztuk össze. Ezt nem tudom, miért pont ide írtam, de valahogy ide kívánkozott.
Számoljunk!
Legyen 3% a konverziós arány a PPC hirdetésekből, ez nevezhető átlagosnak, vagy annál jobbnak is. Ez azt jelenti, hogy 138×33,333 embert kellett kattintásra bírni hozzá. Ez 4 599 kattintás. Kattintásonként számoljunk 200 Ft-tal. 919 ezer Ft hirdetési költség. Vegyük állati optimalizáltnak a kampányainkat, legyen 100 Ft egy kattintás! Ez még mindig 460 ezer Ft hirdetési költség, kb a teljes árréstömeged fele-harmada.
Miért nem tartod meg a lét?
Na ezt a költséget spórolod meg, ha a második, harmadik, száztizenkilencedik vásárlása alkalmával IS, ha nem lepkehálóval fogdozod össze a vásárlókat a hasonmás célközönségekből, hanem építtetsz velünk egy tisztességes automatizmust (ami inkább 10 ebben az esetben).